Aku Gila Glamour XD

by 7:30 PM 0 komen
Assalamualaikum dan salam sejahtera!

Last saturday, sekolah aku ada buat jamuan hari raya. Jamuan Hari Raya yang sangat koboi bila kami datang sekolah masuk dewan untuk dengar ceramah STAM and after that, tetiba spread khabar angin yang lepas ni ada jamuan.

Aku macam, erkkk... Jamuan Hari Raya dengan bau masam baju sekolah yang berpeluh-peluh kesan setengah hari dalam dewan yang menguak nih?

Haha.

To be honest, memanglah kot. Maybe bonda tamau jadi benda pelik-pelik kalau rancang awal-awal. Terlebih aura jamuan pulak nanti kalau too bebas.

But then, kalau buang bab jamuan koboi tu, ada something yang boleh buat aku senyum sampai ke telinga jugaklah hari tu.

Ehhheeehhh!


*ZOOM*



Pelajar cemerlang SPM 2012 kot! Haha.

Padahal berapa bijik je yang aku kutip kot. Seriuslah menumpang majlis orang. Dalam tentatif hari tu memanglah ada dia sebut Majlis Penyampaian Hadiah katanya, tapi aku tak perasan sangat sebab masa dalam dewan tu aku dok main teka silang kata. Tetiba sorang kawan mari cari aku then pesan, "Mimi jangan merayap mana-mana eh, kejap lagi ambik hadiah."

Ngee~

Tapi, tumpang tak tumpang pun, rasa bangga tu tetap ada jugaklah. Haha.

Aku dah lama kot gian nak naik pentas. Sejak tamat sekolah rendah dulu. Erkkk.

Yang bikin aku senyum sikit, majlis penyampaian hadiah kali ni dia sebut nama sorang-sorang. Sebut nama "Syamimi bla-bla-bla" barulah student tu sendiri keluar. Kalau tahun lepas-lepas, siap buat rehearsal, kira panggil je nama sapa-sapa pun, kalau tiba time kita pegi amek hadiah, maka pergilah. Tak payah tangguh-tangguh nak tunggu nama kita kena panggil.

Kalau panggil Farah, tapi masa tu aku dah tercongok kat situ, maka tetap aku kena pergi. Huhh. Tak feel okey nak ambik hadiah dengan nama orang lain.

HAHAHAK! Maaf saya kurang senonoh hari ni, terlampau excited walaupun dah berzaman berlalu.

Benda ni, tak penting pun sebenarnya untuk aku semakkan dalam blog ni. Tapi taktau kenapa, aku rasa nak jugak catit tarikh bermakna tuh. Well said, of all the keserabutan STAM yang aku alami tahun ni, paling kurang ada jugaklah yang manisnya kan? Dan pulak, tulis dalam blog. Nak pamer kasi semua orang baca ke? NO. Tak payahlah. Sudah aku pesan dulu, kalau ada entry dari blog ini yang tajuknya langsung lari terus dari tajuk novel atau cerpen aku, maka tak perlu kalian tunggu untuk baca lagi.

This entry is for me.

Suami ustazah aku - yang kami gelar dia Abi- dulu pernah pesan, dalam hidup kita ni, nak-nak lagi student macam aku, perlukan sesuatu medan untuk kita catitkan kejayaan kita dari semasa ke semasa. Untuk motivate kan diri.

Yeah most people guna diary untuk luahkan segala isi hati baik sedih mahupun kebanggan mereka. But to me, menulis diari tu meningkatkan lagi tahap ketidakmatangan aku. Heh. Bila aku tulis sesuatu di tempat yang aku yakin tak ada orang akan baca, maka aku akan cenderung untuk tulis benda pelik2 yang budak-budak ribena selalu tulis.

Heh. Usah aku sebutkan senarainya.

Should pen-off now. Dada! Wassalamualaikum!

P/s: Kadang-kadang aku rasa AKU GILA GLAMOUR. >_< Terima kasih sebab korang doakan aku untuk result hari tu. THANKS A LOT. ^_^

Unknown

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 komen:

Post a Comment