Azam? okies... too late. hahah!

by 10:53 AM 0 komen
N3 terakru.

Da 5 januari kot (ikut digital clock lappy ni lah=0:48a.m) , and aku baru tergerak hati post here. Look how slow i am. Ha. Ha. Not a funny things lah!

Aku xslow. Juz baru ade masa nak muhasabah diri. *laugh again*

Aku tau taun baru xpatut disambut... it means that kita sambut ntah apa nasrani ntah. Kan? tp these azam aku bina dalam diri untuk realise diri AKU, that i am seventen now walaupun ikut tarik lahirnya, x. These azam wake me up dari mimpi indah masa honeymoon year dulu.

Oh. Mimpi indah?

Indah la sangat.

Dengan result SMU yang ntahpape tu, boleh aku dengan suka rela hatiku cakap thats an indah moment? Huh.

Dahlah amek result lewat dari orang... nak straight mumtaz in target? In your dream pun susahlah. *talk to self*

Okies...

Go to tajuk asal...

Apa azam tahun baru aku?
        I.           
Cukupkan tiang lima waktu aku. Yeah. Admit that it’s not an easy thing to do. Everyone prefer talk than do. Right? But i’ll try hard to that-yang-aku-besarkan-saiznya tu.  Since mok yee pernah cakap yang ‘solat cukup lima waktu’ ni dah tak tersenarai dalam ciri2 yang patut dicari dalam boyfie. Sebab hampir semua orang tak tinggal solat sekarang. Sebab those yang tak missed solat  tu sedar betapa penting solat as tiang agama. An?

 II.            ScoreA.com. ibu dah bayar rm800 setahun kot untuk tuisyen online both aku dgn aqem. Tapi aku jarang nak buat. Nanti. Aku nak buat jadual untuk tusyen tu. Not everyday perhaps, but aku akan cuba untuk tak mensia-siakan duit rm800 tu dengan tak buat langsung.

III.            Broadband. I think kalau tader scoreA, takkan ada FB atau page aku. Takkan aktif blog aku yang patut dah bersawang ni. and takkan wujud n3 ni. sebab dalam kepala otak kami satu family, this broadband bukan satu keperluan. Betullah tu. Kalau orang lain memang perlukan benda ni, tapi aku just need the modem untuk novel segala benda tu. Sometimes aku rasa dah lari dari motif asal ibu abah sediakan broadband ni untuk kami. So conclusionnya, i’ll try untuk memositifkan broadband ni dengan tak terlalu obsess dengan e-novel.

IV.            SPM. Like others la. everyone nak yang terbaik kan. aku pun. Tapi aku lebih suka tanam azam untuk usaha yang terbaik. Then baru aku fikir layak tak ‘terbaik’ tu untuk aku. Teehee... betullah! and dari sisi lain, but in this SPM topic jugak, aku akan cuba, untuk tak buat comparation between cikgu ni and cikgu tu. Tak berkat. Kak uteh cakaplah. Aku rasa... betul. Usaha cincai2. Homework tak semua siap. Ulangkaji tak. Lantak korang la dalam hal tu. Sebab usaha aku pun tak capai tahap tip-top. Kes homework pun aku selalu kena siapkan kat luar bilik guru sedangkan semua member dah hantar. Ulangkaji pun, jarang SANGAT. Then aku tader hak la nak marah korang kalau aku pun dua kali lima jerh. Tapi kalau sampai bab after that blame cikgu tak pandai mengajar,  mengutuk belakang cikgu tapi manisnya tahap diabetes bila cikgu depan mata, balik rumah sebar bukan-bukan pasal cikgu tu... huh. Korang balik bacalah jampi serapah apa pun, aku tak rasa korang will success. Maybe, korang dari keturunan genius yang amat, sampai boleh lagi dpt straight As dengan apa yang korang dah buat tu... tapi sedar la. BERJAYA ni bukan dalam sekolah je... jauh lagi perjalanan kita.

 V.            Novel. Or lebih senang karyas dari tangan aku la. fokus aku sekarang, cerita e-jat dengan his o-leh tu je sebenarnya. Tapi rasanya... otak aku makin gatal. Banyak benda yang keluar. Yang perlukan perhatian (kunun-kununnya la). lagipun jealous kot bila tengok blog2 penulis KCN tu dah banyak bertambah tak kira dari novel atau pun cerpen. Then tak salah la kalau aku pun terus menulis... kan? setakat ni just tulis cerpen2 yang tetiba muncul dalam otak bila cuti dah nak habis... hehe. And tulis mini novel baru tu yang aku akan crita dalam next n3 kot. tapi fokus utama aku skarang... izzat dengan o-leh tu je. finish it. Lepas tu edit. And then try to hantar kat mana2 pihak. *dont ketawakan aku la.* aku tak taruh harapan sangat sebenarnya... hehe. Dah tau kita ni tak pernah kenal CINTA (EUUWW), tak kenal perangai sebenar lelaki, suka-suki je buat cerita pasal cinta and hati lelaki, tak ke haru? Haha. I deserved it la. tapi aku suka sebenarnya, kalau... korang sebut ni. -Ă [izzat dengan o-leh akan diteima masuk novel dalam erti kata novel.] Hehehe... kalau tak pun, sebut ni. Ă  [one fine day, mimi akan jadi penulis jugak. insyaAllah. ] Demand la pulak. Haha. Tolong doakan orang... pahala banyak tuh! Tapi hope hobi2 aku ni tak jejaskan study la. alah. Apa masalahnya. Imanina muhd nizam a.k.a iman kyuhee tu boleh je straight As UPSR. Karya dia banyak dari aku yang umur dah capai tahap boleh kawin ni kot (gatal!). tapi sometimes, terfikir jugak macam ni. [[sedarlah mimi. Kau tak segenius dia.]] haih.

VI.            Cover to those karyas. Hah sudah! Dah makin banyak azam yang mengarut. Tapi seriously aku lagi suka baca cerpen or novel online yang ada cover. So mesti la aku nak macam tu jugak untuk yang aku punya kan? tapi tak kisah, ignore this azam. Act as if it isn’t here.

VII.            Friends. Macam sara sassy gurlz cakap... kawan tak perlu beribu. Sebab dengan beribu kawan tu la akan sebabkan banyak hati yang terluka tanpa sedar. Azam aku... jaga hubungan aku dengan kawan-kawan dengan baik. Try to ‘protect’ their feeling... and try not to feeling. Not too sensitive. And try not to hidup dalam gang. Sebab aku pun tatau siapa gang kami, tu pun kalau ada la yang namanya gang tu. dia ni tak sebulu dengan dia ni, dia tu rapat dengan dia ni. dia nun bengang dengan dia tu. Haih. Kusutkan fikiran sebenarnya untuk orang jenis aku. So the best thing to do, macam aku cakaplah. Selagi tak ada benda yang tak patut berlaku tu happen, selagi tu dorang kawan aku. And always will be. 

VIII.            Kelas. Fokus la. apa lagi... jangan disebabkan title gang belakang, gang tercorot yang diberi oleh mereka yang terlalu baik tu mempengaruhi kita. Dah aku datang lewat... aku deserved the place la. tak kisah la depan ke belakang. Kiri ke kanan. Korang yang dok tercongok kat depan tu tugas sama dengan belakang je. tak de termaktub tugas untuk menggelarkan orang. Who are you to say those thing to us? Huh? Hah sudah. Ahli geng tercorot dah mengganas. Pheww. Sorry. Tak ada kaitan dengan mana2 pihak termasuk bebudak yang dok kat meja depan kelas aku. Bukan korang ok. Aku just tak suka bila terasa ada mata2 yang menjeling time kami tak menghadap buku. Or time buku tak ada atas meja kami. Remember la, ilmu fil otak. Not fil kitab. 

IX.            Aktif. Aku tak rasa benda ni akan termakbul. Seumur hidup aku tak pernah ada jawatan rasanya. Hatta penolong atau s/u atau paling kurang ajk kelas. Tak pernah. Dah tak terlantik. Takkan aku nak angkat tangan and says... ‘kasi saya boleh?’ okey je. tapi mulut orang bukan boleh tutup even though benda tu tak salah.

 X.            Try to realisasikan apa yang dah tersenarai tu.

FINISH.

Unknown

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 komen:

Post a Comment