terjenguk page kak Haiza, bikin aku jadi haru!

by 6:06 AM 1 komen

halo, halo!!

peace!

let it be clean to u, apa motif n3 ni ditulis sebenarnya.

tadi, masa jenguk FB, dalam pada tangan ni laju2 scroll cursor ke bawah [kononnya tamau spend masa too much kat fb], tetiba mata ni macam ternampak ayat 'Kasih Vila Cinta 2', and nama yg sgt2 familiar bagi aku. Syamil... mafuzah... Dr. Khanef...!

and you know what?

tu memang sambungan kasih vila cinta!

It's known as KASIH VILA CINTA 2 by Haiza Najwa page fans.

sungguhlah excited tahap tak terkata masa tgk benda tu. sebelum ni aku fikir KVC akan stop mcm tu je....!

dan masa aku nak start baca bab 1-9 [for now],.. tangan aku ni pulak terlajak scroll ke bawah sikit. sikit je! tp cukup utk buat aku jadi makin parah!

SINOPSIS PENUH KALIMAH JIWA written by kak Haiza sendiri!

adehlah.

[[[ sebenarnya, korang tau x, kenapa aku asyik dok mengeluh je ni? sebab setakat ni, novel yg aku target nak BELI utk dibaca lps SPM is only LAZUARDI. itu je. utk novel lain yg bg aku best, aku akan cari jln lain nak baca. u know, aku ni student skolah lg. utk target nak beli semua novel yg aku rasa best tu, nampak sgtlah x logiknya. duit tabung tiap hujung bulan pun berapa sen sgt. pernah aku dgr one of org yg bagi inspirasi dlm hidup aku, samada ibu, both my sis, or friends, or else, mak2 sedara kata kat aku... "Nak beli novel, nak buat koleksi penuh rak, tunggu besar. kalau takat SPM pun xhabis lg tp dah demand nak beli semua benda... beranganlah kalau kau nak apa yg kau rasa tu akan berkekalan..." and yes, now, aku cuma beli buku yg betul2 worth it je utk aku beli. tapi skrg, lps tgk apa yg terpampang di wall Haiza Najwa ni, buat aku jadi haru. ]]]

kenapa aku ada rasa macam nak jadikan semua, SEMUA buku keluaran under nama HAIZA NAJWA tu sebagai satu koleksi? 


FYI, Kasih Vila Cinta 1 tu novel 1st milik aku dan aku beli pakai duit sendiri 2 tahun lepas. masa aku form 3. pergi SMO tu pun, aku cilok masa balik dari tuisyen je. hari sabtu. and know what? masa aku jejak je rak novel kat SMO tu, novel 1st yg mata aku pilih is this novel KASIH VILA CINTA yg masa tu cuma tinggal sebijik je. tp masa tu, duit dalam purse aku xsampai pun 2 ringgit rasanya. terpaksalah tangguh sampai minggu depan, nest tuition class. utk ajak kakak aku bonceng motor pi SMO semata2 nak beli novel dlm keadaan aku nak face PMR masa tu, mmg jelas sgtlah tempah maut kan?  and yes, minggu depan tu, aku berjaya miliki benda ni. w/pun masa tu aku tertanya jugak, KVC ni terlalu laku ke xlaku? nak kata tak laku, masa tu stok SMO baru-baru dr kilang lagi rasanya. xkan mula2 aku jenguk pun dah tinggal sebijik je, sedangkan novel2 lain penuh lg berderetan. tp nak kata laku, kenapa dlm masa seminggu tu jumlah sebijik novel tu tetap masih sebijik, bukan kata dah jadi kosong?

tp, syukurlah. aku sempat beli. haha!


#the most yg aku nak beli- KALIMAH JIWA

#lps tu, baru aku nak cari JANGAN GANGGU LENAKU, ILUSI HATI and AKU YANG MENANTI. 3 novel ni mmg aku xtahu mana yg paling aku nak, semua aku nak, yg pasti selepas KALIMAH JIWA. haha!

#and the rest, SENTUHAN CINTA and KUMOHON KASIH, aku tak plan nak pun sebab xpernah tgk sinopsis belakang buku and aku harap aku xkan tgk sinopsis tu untuk sementara waktu ni!

p/s: FYI untuk sekali lagi, mula2 aku tgk kalimah jiwa dulu, aku cuma tgk dgn sebelah mata aje. masa tu terbayang dlm mind aku jalan cerita cintan-cintun yg mmg kebanyakan novelist lain pun boleh tulis, bukan under Haiza Najwa aje. tp skrg, tajuk tu jugak buat aku jadi haru!

p/s lagi: masa form 3 dulu, lps PMR, kena pulak masa tu birthday aku, ibu kasi rm50 and kata buat beli novel. di axkata berapa bijik, tapi masa tu aku beli VILA AMIRA SYAKILA [[masa tu mmg aku obsess kat villa]] by Ebriza Aminnudin sebijik je. xtergamak kut. haha! tahun ni, aku terfikir, kalau ibu bagi rm50 lagi macam dulu, aku akan guna untuk beli KALIMAH JIWA and mana2 1 dari tiga pilihan aku tu. tapi, lps fikir balik, DOB aku tahun ni, x seunik masa aku form 3 dulu! kalau dulu, birthday aku betul2 lps habis PMR. tp tahun ni, SPM tu dgn birthday aku, nak2 langgar batang hidung! w/pun yes, macam aku kata, aku just BELI and simpan dalam rak untuk jadikan stok brg yg akan aku terjah sebaik saja habis SPM nanti, tp mmg serius berani matilah kalau aku mintak macam tu kat ibu! jelas sgt tahap kesuweian aku ni!

p/s terakhir: kalau lepas aku beli, lps aku baca, and lps aku decide cerita tu kategori mana dlm byk2 novel dalam mind aku, insyaALLAH aku akan buat 1 n3 psl story ni. bukan ulasan... tp apa yg aku fikir psl novel ni. alah... sng cerita, n3 merapu! macam review sweet sour dulu tu, w/pun sepatah haram pun korang tak paham apa yg aku tulis tu {kan?}, tp plg kurang aku puas. apa yg aku fikir tu terzahir!

okais!

settle apa yg aku nak tulis!

wassalamualaikum!

untuk baca ulasan tgn kak haiza sendiri about KALIMAH JIWA, click here. [[aku xcopycat kat sini terus, takut2 ulasan tu hak cipta terpelihara page tu je.]]

untuk baca the rest about karya kak haiza, click here.

nota kaki terakhir utk korang: n3 ni n3 retype! masa aku nak publish, tetiba *dush [something happened]* and i have to retype it dlm plot yg kucar-kacir, sgt kucar dr yg asal, so sorry kalau korang lost sikit apa yg aku nak sampaikan. or terlebih paham gara2 terulang statement sama.

sinopsis n3 ni, karya kak HAIZA NAJWA is the best dlm hidup aku. and more, more, more about her hikayats aku masukkan dlm n3 ni. kalau ada yg mcm rongak, slh internet rumah aku!

sekian.wassalam...

Unknown

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

1 comment:

  1. alahai,sian nye..tp tol lar,akak pon slalu mcm tu jgak..so,jgn susah ati ye-kite br2 nih mmg 1 kapal..tang LAZUARDI tu,lg lar btol sgt2..

    ReplyDelete