review tuan muda iman harraz

by 12:27 PM 1 komen



first of all, assalamualaikum...


rasenya macam aku ni too late dalam segala hal kan? untuk segmen ni juga kan?? nak buat macam mana, sebelum ni baca n3 kak mia pasal segmen tu,.. mood nak menulis tu tak ada lagi.

and now... mood tu dah datang menyapa. actually sebab aku nak sangat orang tahu apa yang aku fikir. ...hehehe..

okiess... TUAN MUDA IMAN HARRAZ-

kenapa aku suka baca story nih??

first skali,.. maybe mula2 tgk based on tajuk tu da berkenan. TUAN MUDA IMAN HARRAZ make me curious- kenapa dengan iman harraz? aku first baca masa episod berapa ntah, tapi masa tuh irin first jumpa harraz, n dia sangkakan harraz tu bakal husband dia. oh Allah! masa tu aku bantai gelak,.. sebab terfikirkan, betapa perasannya irin. hehehe

and bila aku godek2 pak cik google,. jumpa rumah iman harraz ni..

to be honest, aku suka TMIH tak ada kaitan langsung dengan gambar yang dah terpampang tu... hehe sebab aku memang alah dengan hero korea. [betul dia korea kan?]
maybe cara kak mia gambarkan irin tu yang buatkan aku suka. dengan rambut kerinting yang ownernya keletah  n manja macam irin... aku suka.
sebab ramai writer sekarang yang suka buat story pasal tomboy... n so on. sampai aku pun terikut2 reka watak kasar dlm novel aku tu...
baca 'aku' sebagai irin, mmg kena dengan jiwa aku la. bila lagi nak merasa jadi kesayangans macam tu, ya tak? eheheh. lebih2 lagi bila harraz da mula jealous bila 'aku' tu rancak berbual dgn syafiq... make me feel like harraz betulkan jeleskan AKU! hehe perasan tak?

maybe jugak aku suka TMIH sebab kak mia bukan sekadar bercerita.. tapi ada jugak part2 nasihat. contoh? time mak su ckp psl life irin cuma dgn buka, buku, and buku!
ekcelly aku tak tau apa yang mak su bebelkan tu... macam tak pernah hidup di alam remaja je. biasalah kalau perempuan, nak2 pulak yg mcm irin berkepit dgn buku personal macam tu kan?
and aku suka time irin pujuk harraz ceritakan masa lampau dia tu... irin main psychology!

dan aku pun dpt rasa yg dalam TMIH ni,..kak mia ada bercerita sikit ttg diri dia..maybe slh satu sikap rin...ada kat dia... atau impian dia sama dengan irin... atau apa-apa je lah!

iman harraz?
maybe aku suka watak dia sebab dia cooooolio. hehe. sebab lain? sebab dia ada masa lampau yang tragis- tu buatkan life dia lebih mencabar.
and aku suka part2 harraz buli irin masa first aku baca tuh.

TMIH unpredictable. tu yang aku rasa bila aku baca masa irin jaga harraz demam kat rumah irin... masa tu mati2 aku ingat harraz akan tersedar dan thanks irin atas jasa dia. and berlakulah drama air mata sebab terharu. ceh~ tapi baca2,. tak ada pun apa dalam mind aku nih? haha memang la aku ni pengarang kedua iman harraz. pandai2 je wujudkan part tu...

mak su...
aku tau watak dia tak perlukan huraian. tapi i have to say this...
I HATE HER. HATE with big capital letters.
bagi aku,..mak su tu hipokrit la... macam dia nak bolot harta atuk yang sepatutnya untuk irin.
mak su,..sedarlah, harta tak boleh dibawa mati!

oh! sebenarnya motif n3 ni untuk kak mia nak idea saya kan?? hehe sorry sebab saya dah banyak melalut.

aku tak ada banyak sangat idea sebenarnya...

tapi cukuplah dengan apa yang aku rasa tentang kisah iman harraz. yeah?

based on ep2 yg saye da bace...
adakah mungkin mak su pernah ada scandal dengan papa irin? or cuma dia yang tergedik2? and saya setuju dengan nida,.. mungkin kemalangan irin dulu ada kaitan dengan mak su.

kak mia...
kan best kalau buat irin berchenta dulu dengan syafiq tu... and then baru harraz.
or apa kata kalau kak mia buat SYAFIQ JAHAT?heheh bagi cadangan dengan mata bersinar api kejahatan. haha
xsalah kan kalau kak mia buat syafiq bercinta dgn irin..harraz masa tu juz jadi kawan baik yg kerek. and after that,  syafiq BAGITAU irin yang dia juz gilakan harta sebenarnya. masa syafiq bagitau tu,.. muka dia toya je.. ha! masa tu mmg readers kak mia berasap habis la kak...gerenti. hehe nak dijadikan cerita,. rupanya syafiq terpaksa mengaku macam tu sebab didesak mak su. haha masa tu saya pon leleh la...

tak pun [dapat idea baru!] kak mia jadikan bob sebagai salah satu yg terkejarkan irin??

hahaks! kan saya da cakap saya ni pengarang kedua iman harraz... haha.

tapi kak mia, yg penting kak mia jgn ikut segala idea gila sy tuh. hehe nty xsuspens. lgpun idea sy tuh mmg da byk terpampang kat novel skrg...

okey la. rasanya da cukup kot. saya taip ni masa jam lappy menunjukkan 1.37 pagi. hehe so jangan bentak saya kalau kak mia langsung tak paham apa yang saya merapu kat sini ni...

pesanan untuk kak mia... kalau boleh saya harap takkan ada part irin terpaksa kahwin dengan harraz or others sebab paksaan. byk sgt kak tema tu skrg... best mmg la best... tp nty mungkin akan menimbulkan sikit rasa boring dlm diri readers...
alasan lain,..mungkin idea nkah paksa tu byk lagi akan diguna lepas ni oleh writer lain. so untuk membuktikan kak mia ni baik... pemurah... let the 'nikah paksa' tema to mereka yang lebih memerlukan.

Unknown

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

1 comment:

  1. hahahahahaaa.. best review ever, selepas afiqah airil punya! heheh.. btw, akak memg TAK MAHU tulis pasal "nikah paksa segala" sebab akak pun dah bosan nak baca pasal tu, huhuhu..

    bila mimi ckp part nasihat tu, akak rasa macam.. "wah, she's got the point!" and part mak su marah irin pasal buku tu, mungkin akak tak buat reaserch betul2 so, ramai yg tak dpt 'point' apa yg akak nk tunjukkan kat situ.

    thanks soooo much yeah utk review ini! hehe.. ^__^

    ReplyDelete