F.R.I.E.N.D

by 3:38 AM 0 komen

F.R.I.E.N.D




kawan...

sometimes aku tny diri aku sendiri,.perlu ke seorang kawan? hohoo...wajib la perlu. pernah aku dengar satu kata-kata yang cakap, bodoh siapa yang tak de kawan. silap question tuh.

soalan sbenar...[perlu ke seorang kawan baik?] nak buat apa bestfriend kalau kawan tu slalu bikin spoil mood kita?

ke.... aku yang sensitif terlebih.

memang adat la kan manusia buat salah, sedangkan lidah lagi terpecah bila tergigit. hihihi tu bela myself tu. tapi serius, kadang-kadang bila aku tetiba terasa hati dengan member-member sekeliling...

aku rasa macam nak ignore je diorang semua sekeliling aku. aku teringin nak buat muka sadis, muka toya selamba, muka suci expressionless, bila diorang buat aku sakit hati.
memang aku dah try buat macam tu, tapi... selalu jek fail. and majoritinya bila aku betul-betul dah tak boleh nak tahan, aku blah je tanpa pamitan, and masuk toilet. buat projek penuhkan air tandas yang memang dah kekurangan sekarang.

untung la aku jenis cepat sejuk, tak sampai 2 minit, aku tercongok depan diorang balik. tersengih lagi. 
sometimes jugak, aku rasa nak delete 'list' kawan baik dalam hidup aku, and go on hidup dengan menjadikan every one around aku as my kawan. tak de lagi istilah kawan baik, tak de lagi rasa susah hati, tak de lagi masalah nak susun ayat nak jaga hati orang yang tak jaga hati kita.





tapi problemnya, aku ni bukan jenis mesra alam. kalau orang aku tak kenal, haram. sepatah diorang tanya, sepatah aku jawab. walaupun aku ni nampak macam budak kecoh...huhuhu teruk sangat bunyinya. okeh! bukan 'kecoh'. tapi agak 'tak diam'.hmm.. like that la.

tapi kalau aku mampu pun, sayang. diorang kawan aku. macam macam mana pun. still kawan aku. maybe diorang tak sengaja terkeluar benda yang bikin aku t'kecik hati [sob sob],..tp dalam keadaan tak sedar. maybe? mmm...perhaps. i'm trying to adopt.

tapi however, aku akan cuba elak diri aku dari buat sesuatu yang boleh buat korang duduk at my shoes. kalau aku tak suka, mesti korang pun tak suka kan? sebab ada jugak pepatah yang cakap, lagi bodoh kalau ada sesiapa yang gagal menjaga hubungan sesama kawan dengan baik
 
takkan setiap masa aku perlu sentap?
 
bila kawan gagal bagi teamwork dalam sesuatu job, kenapa mesti aku sentap tahap tak hengat? tak boleh ke ko positif thinking dengan fikir something yg baik2 mi? why not? maybe kau pun akan buat yg sama mi bila tiba time nak buat sesuatu yg kau tak expert. like akaun, who knows?
 
kita tak boleh nak expect dapat kawan yg perfect 10 kan? 

cakap tak pernah nak nyindir... ikut apa yg kita nak... behave selalu... tak pernah lebih dari kita dr setiap segi... no. exactly not uh. tu bukan frienship namanya!
 
ok. i'll try.

Unknown

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 komen:

Post a Comment