kasih antara kita

by 5:17 AM 0 komen
assalamualaikum...

lagi sekali, aku ketinggalan. couple days ago, aku baru khatam novel ni. tu pun after banyak kali aku survey ngan schoolmates aku. and finally, found nabilah. si pemilik buku ni. hehehe thanx a lot nabilah.

buku ni best. tu je? hahaha semua buku yang aku list dalam label ni memang best la... 

memang best.

mengisahkan emelda yang sanggup buat satu pengorbanan besar demi kakak terchenta, walaupun tau apa yang dia buat tu memakan diri sendiri.

ntah. rasanya tak tepat sangat kot sinopsis tuh. aku memang blank sikitkalau bab summary nih. bm and my english mark selalu down pasal ni la.

aku rasa, dalam banyak2 karya aleya neesa nih, ni la yang boleh dikatakan terbaiiiik.
  1. mula-mula baca, tader mood. boring sikit. sebab aku tengok watak emel tu, kaku sangat.
  2. tapi after that, mood aku bertukar. interesting. buku ni even though dia kahwin bukan secara rela, suk sama suka, tapi dia tak sama dengan novel kahwin paksa yang lain. tader la unsur bukan-bukan tu. haha
  3. and i found konfliknya semakin banyak. tapi tak berbelit.
  4. cuma yang aku kurang sikit, pasal character dalam ni suka berterus-terang. si huda, lida, diorang marah straight. tak fikir risiko ke? hehe
  5. and u noe, tema cinta bukan main theme dalam ni. bukan kata cinta tu segalanya la...
  6.  paling aku suka, pg 496-497. aku suka cara kak aleya (penulis) hurai keadaan aril yang macam lost tu. bila emel pengsan.
after all, novel ni antara tajuk yang akan aku tick dalam senarai novel yang pernah aku baca this year. means, terbaeeeik.

chaiyock chaiock!
jia you jia you
kak aleya aneesa.


Unknown

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 komen:

Post a Comment